Välkommen till Flen Trafikskola

Flentrafikskola hjälper dig att ta körkort för automat eller manuell personbil. Skolans mål är att ha branschens bästa lärare som hjälper dig gärna med allt som har med körkortet att göra.

Utbildningar

Riskutbildning

Riskutbildningen för behörighet B är obligatorisk, och omfattar två delar: Del 1 handlar om alkohol, andra droger, trötthet samt faktorer och beteende som medför ökade risker. Del 2 handlar om hastighet, säkerhet och körning under säskilda förhållanden.

Kurs i riksutbildning

Riskutbildningar

Riskutbildningen för behörighet B är obligatorisk, och omfattar två delar:

• Del 1 handlar om alkohol, andra droger , trötthet samt faktorer och beteende som medför ökade risker.
  • Del 2 handlar om hastighet, säkerhet och körning under säskilda förhållanden.

Båda del 1 och 2 måste vara genomförda och giltiga när kunskapsprovet och körprovet genomförs. Riskutbildningen ska genomföras hos utbildare som är godkända av Transportstyrelse. Vi meddelar vägverket när riskutbildning del 1 är klar. Du måste ha den klar för att få genomgå körprovet hos vägverket. En genomförd riskutbildning är giltig i 5 år. Men längst till dess att körkortet har utfördats.

Anmäl dig här

Namn